Servicii de Excelență în Pneumologie

Pachete de investigații complexe, unice în România, pentru diagnosticarea afecțiunilor pulmonare, precum și a sechelelor la nivel pulmonar, inclusiv evaluarea nevoii de oxigen suplimentar
Centrul de Excelență în Pneumologie și Somnologie Dr. Furtună Dan

Mult timp, Pneumologia a fost puternic asociată cu afecțiunea TBC. În prezent însă, această specialitate medicală a devenit un domeniu foarte vast, ce acoperă o paletă foarte largă de patologii.

Era COVID-19 a schimbat “fața” pneumologiei. Virusul SARS CoV-2, care a generat preponderant afectare pulmonară, a făcut să înțelegem mai bine importanta plămânilor pentru întregul organism, cu fiziologia sa specifică și patologiile asociate. Totodată, a impulsionat cercetarea medicală continuă pentru dezvoltarea celor mai eficiente tratamente pentru bolile sistemului respirator.

noutăți

Pachete servicii

EVALUARE PULMONARĂ POST-COVID

Consult pneumologie
Hemoleucogramă
Tomografie Computerizată (CT)
Test complet de explorări funcționale:
- Spirometrie
- DLCO
-Pletismografie

Centrul Medical Dr Furtuna Dan Pneumologie

EVALUARE PULMONARĂ

Consult pneumologie
Hemoleucogramă
Tomografie Computerizată (CT)
Test complet de explorări funcționale:
- Spirometrie cu bronhodilatator
- DLCO
- Pletismografie

proceduri medicale

Teste de explorări funcționale

SPIROMETRIE

Spirometria face parte din testele de explorări funcționale pulmonare complexe. Este investigația prin care se măsoară volumul de aer expirat.
Se realizează cu ajutorul unui dispozitiv numit spirometru. Spirometrul este un aparat electronic la care este conectat un furtun prevăzut cu un capăt (spiretă) în care pacientul suflă cu putere de cel puțin 3 ori.
Valoarea maximă va fi înregistrată ca fiind volumul pulmonar expirator.

DLCO

DLCO (test de evaluare a capacității de difuziune a oxigenului prin plămâni – factorul de transfer gazos) face parte din testele de explorări funcționale pulmonare complexe.

Este  o investigație prin care se măsoară capacitatea plămânilor de a transporta oxigen
de la plămâni către vasele de sânge.
Acest test evaluează cât de bine funcționează alveolele pulmonare.

Pacientul va inspira monoxid de carbon sau un „gaz trasor” pentru o singură respirație. Aparatul poate detecta momentul în care pacientul expiră acest gaz.

PLETISMOGRAFIE

Pletismografia face parte din testele de explorări funcționale pulmonare complexe.

Este o procedură prin care se măsoară capacitatea pulmonară (volumul de gaz din plămâni).

În timpul investigației pacientul este așezat pe un scaun, în interiorul unei cabine etanșe și trebuie să respire într-un tub. Capacitatea pulmonară este stabilită prin măsurarea presiunii din cabină.

TESTUL DE MERS DE 6 MINUTE – EVALUAREA NEVOII DE OXIGEN SUPLIMENTAR

Testul de mers de 6 minute este o evaluare utilizată pentru a determina toleranța la #efort a persoanelor cu diferite probleme de sănătate. Testul este atât o modalitate de a măsura starea generală de sănătate a unei persoane, cât și un mijloc de a monitoriza eficacitatea planului de tratament, evaluarea gradului în care acesta a dus la îmbunătățirea stării de sănătate a pacientului.
Testul este ușor, sigur și nu implică riscuri. Constă în măsurarea distanței pe care o poate parcurge o persoană în 6 minute de mers pe o suprafață dură, plană.
Obiectivul este ca pacientul să meargă cât mai departe în cele 6 minute. Pacientul poate crește ritmul de mers și poate să se odihnească, după cum este necesar.
Scorul obținut indică capacitatea pacientului de exercițiu și poate fi folosit pentru a determina dacă capacitatea de efort a unei persoane se îmbunătățește în timp. Din acest motiv, testul poate fi util pentru evaluarea eficacității tratamentelor și poate ajuta medicul să decidă cel mai bun moment pentru a planifica o intervenție chirurgicală sau alte forme de tratament.
Când este recomandat?
Acest test este folosit în mod obișnuit pentru a evalua persoanele cu afecțiuni cardiace sau pulmonare, cum ar fi:
  • Boala pulmonară obstructivă cronică (BPOC): BPOC este un termen umbrelă ce definește afecțiunile care implică obstrucția căilor respiratorii, cum ar fi emfizemul și bronșita cronică.
  • Hipertensiune pulmonară: Această afecțiune se manifestă prin tensiunea arterială crescută în vasele de sânge care ajung de la inimă la plămâni.
  • Boală pulmonară interstițială: cuprinde afecțiuni care provoacă cicatrici progresive ale țesutului pulmonar, cum ar fi fibroza pulmonară idiopatică.
  • Afecțiuni cardiace: boli care afectează inima, de exemplu insuficiența cardiacă, în care inima nu funcționează în parametri normali.
BRONHOSCOPIE

Brohnoscopia este o investigație recomandată pentru diagnosticarea unei plaje foarte largi de afecțiuni respiratorii. Permite evaluarea plămânilor și a căilor respiratorii prin vizualizarea directă a arborele traheobronșic. Bronhoscopia este utilă și pentru prelevarea de material bronșic prin diferite tehnici: aspirat bronșic, brosaj, biopsie, lavaj bronhoalveolar, biopsie transbronșică.

Bronhoscopia este recomandată pacienților care:

• Au tuse care persistă o perioadă îndelungată sau tușesc cu sânge
  • Au dificultăți de respirație
  • Au infecție pulmonară sau au avut mai multe infecții pulmonare în ultima perioadă
  • Au indicație în urma unei radiografii toracice sau CT

O bronhoscopie poate ajuta, de asemenea, pentru:

• Diagnosticarea unei probleme pulmonare
  • Evidențierea unei infecții pulmonare
  • Efectuarea unei biopsii de țesut pulmonar
  • Îndepărtarea unui blocaj, cum ar fi mucusul sau o tumoră
  • Montarea unui stent într-una dintre căile respiratorii pentru a menține căile respiratorii deschise
  • Tratarea unei probleme pulmonare, cum ar fi sângerarea sau un plămân puternic afectat
  • Evaluarea ganglionilor limfatici din regiunea plămânilor

CENTRUL DE EXCELENȚĂ ÎN PNEUMOLOGIE

Tarife

Servicii Prețuri CAS
Consultație Pneumologie280
Control Pneumologie220
Spirometrie150
Spirometrie cu bronhodilatator (cu Ventolin)180
Spirometrie + pletismografie300-
Test de efort (pneumologie) 6 minute200-
Spirometrie cu DLCO250-
Gazometrie160-
Spirometrie+pletismografie+DLCO400-
Spirometrie cu bronhodilatator+pletismografie+DLCO430-
Bronhoscopie exploratorie500-
Lavaj bronhoalveolar (LBA)350-

centrul de excelență în pneumologie și somnologie

Informații utile

Program

Zilnic, L-V
orele 08:00 - 20:00

Unde?

Centrul Medical Dr. Furtună Dan, Splaiul Independenței nr. 179, sector 5, București

Cum?

Servicii cu plată și decontate CASMB (în limita fondurilor disponibile).