Top 3 sfaturi de la Dr. Gabriela Ancateu, medic specialist Nutriție și Siguranță Alimentară

În zilele noastre internetul abundă în diete, sfaturi pentru slăbit, rețete-minune. Toate promit să aducă o scădere în greutate garantată, acolo unde toate metodele încercate anterioar au dat greș. Și multe dintre aceste diete chiar dau rezultate. Pe termen scurt. Dar, după o perioadă de timp, odată cu revenirea la obiceiurile alimentare anterioare regimului, reapar și kilogramele pierdute.

Pentru rezultate pe termen lung, primul pas este să conștientizăm ce mâncăm.

Nu mâncăm calorii, ci nutrienți

Alimentația bazată pe calculul caloriilor ingerate poate aduce dezechilibre în organism. În absența energiei furnizate de o hrana corespunzătoare, acesta slăbește și imunitatea scade.

Pe termen lung, importantă este asigurarea aportului de nutrienți necesar pentru funcționarea normală a tuturor organelor. Un factor important este cel psihologic, obișnuirea pacientului de a gândi în termeni de nutrienți, nu de calorii.

Vizita la nutriționist este despre plăcerea de a mânca sănătos și echilibrat, nu despre frustrare sau interdicții

Intrarea într-un program recomandat de catre medicul nutriționist reprezintă trecerea la un regim alimentar echilibrat, compus din hrana sănătoasă combinată corespunzător. O alimentație sănătoasă, potrivită pe termen lung, nu presupune mâncare sărăcăcioasă, fadă, lipsită de gust, ci înțelegerea unor principii și a unor modele ce permit pacientului să consume aproape orice aliment.

Regimul disociat, frecvent recomandat în dietele alimentare din spațiul virtual, generează stres organismului, producând frustrare pacientului. De aceea, deși dă rezultate pe termen scurt, rareori aceste rezultate se mențin în timp.

Dieta personalizată și mitul lui „2 litri de apă pe zi”

Organismul uman este foarte divers, la fel ca și programul zilnic și ritmul de viață. Personalizarea dietei nu implică doar cantități și preferințe alimentare, ci și intoleranțe, alergii, dislipidemii. La acestea se adaugă și programul zilnic al pacientului, ritmul de viață, contextul personal.

Tot de personalizare este legat și consumul de lichide, nu orice pacient fiind capabil să bea 2 litri de apă pe zi. Dacă această cantitate nu este tolerată corespunzător de către organism, medicul nutriționist va găsi varianta cea mai potrivită pentru a suplini diferența.

Dincolo de reducerea numărului de kilograme, dieta recomandată de medicul specialist este ușor de adoptat ca ritm de viață, cu atât mai mult cu cât aduce și alte beneficii semnificative – reglarea tranzitului intestinal, o stare de bine a pacientului care se simte mai vioi, mai plin de energie.

„De când am început vizitele la medicul nutriționist mă trezesc dimineața mult mai ușor” – ne declară mulți dintre pacienți.

Servicii Nutriție și Siguranță Alimentară

Doresc o programare

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns